10 december 2008

Rostade chilinötter

För något år sedan rostade jag egna nötter som jag hade på en glöggfest. Dagen efter var min systerdotter hos mig och åt upp resterna. Hon tyckte de var supergoda (och det är de faktiskt också) så iår kräver hon att jag skulle ta med mig dem på julafton annars får jag inte komma, hi, hi. B här kommer receptet så kan du göra dem själv!

Lägg skållade mandlar, cashewnötter, jordnötter och solroskärnor i en form, ringla på lite rapsolja, finhackad chili och havssalt. Jag tror jag hade inne dem i ugnen i ca 10 minuter eller tills de fått lite färg. Nötterna var godast när de fortfarande var lite ljumna.

Solroskärnorna blev godast eftersom de var minst och hade dragit åt sig mest olja, chili och salt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahahahaha tack så mkt!!! :D

15:04  

Skicka en kommentar

<< Home