26 november 2008

Nöff Nöff Benny



E älskar böcker, antingen att vi läser för henne eller att hon sitter och bläddrar själv. Förra året fick hon Nöff Nöff Benny i julklapp och just nu är den hennes stora favorit. Vi kan sitta och läsa den hur många gånger som helst och när den är slut säger hon Mer.

Den är verkligen en jättesöt bok så i år önskar hon sig de två andra böckerna om Benny; Nämen Benny och Jamen Benny. Böckerna är skrivna av Barbro Lindgren.

Ett bra boktips till någon liten gris-älskare!

Beskrivning på Bokus:
"Man ska vara bra kallsinnig om man inte tar dessa små grisar till sitt hjärta", skrev Göteborgs-Posten om "Nämen Benny". Här är tredje boken, minst lika hjärteknipande. Benny och hans bror är trötta på att vara inne. Nu vill de ut och nöffa lite. De går till pölen fast mamma har sagt att de inte får. Roligt har de och smutsiga blir de, men mamma förlåter dem förstås ...

Finns att köpa här på tex Bokus för 97 kr

2 Comments:

Blogger Mer av allt said...

Jag hade gett upp hoppet att du skulle julblogga i år. Du var verkligen sen. Jag har dessutom missat att du kommit igång. De stora skumtomtarna har jag aldrig sett. Bara de vanlig i påse. Jag gjorde saffransbullar med vaniljkesella. Jättegoda! Och de är godast när de är ännu ljumma. Som alla bullar...

Ha en härlig första advent!

19:00  
Blogger Mimmi said...

Mer av allt: Visst var jag lite sen i starten, men nu är jag igång....hur kunde du missat detta skandal ;)! De stora skumtomtarna är ett måste de är så himla goda.

19:08  

Skicka en kommentar

<< Home