18 december 2010

Leilas Rocky Road

















Jag har också handlat ingredienser till att göra Rocky Road, man blandar ju bara ihop en massa goda saker så resultatet kan ju inte bli annat än supergott!

Färdigt på: 40 min
Ingredienser:12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här:1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

3 Comments:

Blogger Anna Berg said...

Blev den bra? Vad använder du för 70% choklad? Kan man köpa "bakchoklad" 70% eller ska det vara Lindt eller dylikt?

Kram Anna B

18:45  
Blogger Mimmi said...

Nu står min RR i kylen och skall stelna. Det var J som handlade och han hade köpt Odense 70% choklad (bak), Leila har säkert fin choklad! Vet inte om man skulle märka någon skillnad. Jag har provsmakat lite och den är ju väldigt god men jag är ju mer för ljuschoklad så jag undrar om man kan ljusa upp den lite nästa gång:)! Kram M

14:08  
Blogger Anna Berg said...

Jag gjorde det igår faktiskt! Tog 200 g ljus choklad och 400 g mörk. Har dock bara smakat lite än så länge men den verkar blivit bra! Det blir vårt bidrag på julafton :)

09:12  

Skicka en kommentar

<< Home