13 november 2006

Marimekkoskål


På vägen hem från gåsmiddagen i Helsingborg blev det en liten avstickare till Höganäs och deras fabriksförsäljning. Det är alltid roligt att kolla vad de har, J tyckte inte det var lika kul som vi andra så han satt kvar i bilen.

Vi var lite besvikna på att de inte hade så många julsaker framme men det blev lite shopping i alla fall. Jag hade tänkt att önska mig den här Marimekkoskålen i julklapp men när jag hittade den i grått för 145 kr så fick den följa med hem. Man fick tom en påse med lakrits på köpet. Inte för att de kommer ligga kvar i skålen så länge, men snyggt blev det.

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Godisarna är supergoda! Den gråa skålen är faktiskt riktigt snygg dessutom. Kanske skall man köpa några hem?

18:41  
Anonymous Anonym said...

Kommer den kristliga diskussionen att komma igång i dec?

18:43  
Blogger Mimmi said...

ehud: Kul att du tyckte skålen var snygg, mindre kul att du tyckte godisarna var goda:)

14:19  
Anonymous Anonym said...

Precis en sån där skål, blå, hade min farmor och farfar. Jag antar att den var inköpt på 40-50-talet. Kanske 30-talet tillochmed. Och jag kan lova att det inte var marimekko ... håhåjaja.

22:07  
Anonymous Anonym said...

Men vilken mysig blogg, [blev tipsad på Julie-K´s blogg] men hur blir det efter jul?? Dessa skålar är så snygga, hoppas tomten vet att jag varit snäll=)

23:53  

Skicka en kommentar

<< Home