24 november 2007

Tjolöholms julmarknad 22-25 november


Idag skall vi på Tjolöholms julmarknad. Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har varit där men det har blivit en tradition. Jag tycker i och för sig att allt man gör fler än en gång är tradition.

Som vanligt på julmarknader så finns det mycket fult, hemslöjdade tomtar, halmarbeten, smidesgrejer mm, men det finns också några godbitar. Vi brukar alltid köpa stark senap till julskinkan men annars går vi mest omkring och kikar. Givetvis dricker vi glögg och äter brända mandlar. Själva slottet är så himla mysigt så bara det är värt ett besök.

6 Comments:

Blogger Johanna said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

20:09  
Blogger Johanna said...

Själva tänkte vi gå på Jul på Liseberg idag men det regnar ju och är tråkigt väder så vi tar det en annan dag istället.

20:13  
Anonymous Anonym said...

Det blev glögg och brända mandlar på Liseberg i regnet.

22:55  
Blogger Anna said...

åhh..dit hade jag oxå velat åka! ..fast det fick bli Stockholm istället och det funka bra med. Får nog ta Tjolöholms julmarknad nästa år..

22:14  
Blogger Mimmi said...

Jolla99 & Hanneles jul: Vi klarade oss faktiskt undan regnet riktigt bra. Senare på kvällen åkte vi upp till Landvetter och där låg det snö på backen.

Anna: Jag tycker absolut du skall åka dit nästa år. Vi var där på lördagen och det var riktigt mycket folk. Det brukar vara lite lugnare på veckan.

08:58  
Blogger Unknown said...

Hej Mimmi
Kul att se att det finns fler julfanatiker än jag. Jag tycker det är helt underbart med jul och advent med allt vad det innebär.
Nu får vi vänta i ett år på nästa jul. Men den som väntar på något gott...

Må så gott!
Kram Susanna

22:35  

Skicka en kommentar

<< Home