02 december 2007

Mossa


Suck, samma sak varje år:
Jag är inget stort fan av spindlar men det finns två tillfällen när jag står ut med dem.

1. när jag plockar trattisar/kantareller.
2. när jag fixar mossan till adventsljusstaken.

Vi brukar alltid få mossa från Tjörn och det fick vi i år också. Jag fattar inte varför jag inte köper spindel- och barrfri mossa på påse istället. För varje år tycker jag att det är lika jobbigt att stå och rensa mossan från barr och halva skogen. Fast det är klart Tjörnmossan är förmodligen mycket finare än den köpta, så det får väl vara värt besväret.

Jag har en klassisk adventsljusstake med mycket mossa, svampar och tomtar.

Ps. Jag har också gått i Mulle och vet att det vi kallar mossa är egentligen en lav men jag kallar det för mossa ändå, hoppas att det är ok;)!! Ds.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Spindlar är nyttodjur; äter upp allt som vi verkligen inte vill ha.

21:54  
Blogger Mimmi said...

Hanneles jul: Det hjälper inte....när det kommer till spindlar hjälper det inte att tänka rationellt.

20:29  

Skicka en kommentar

<< Home