06 december 2007

Ordning och reda


Förra helgen så fick jag ett ryck att jag skulle rensa bland mina julsaker. Eftersom jag har köpt lite nytt till i år så tänkte jag att det borde finnas gamla saker som jag inte vill ha kvar. J var helt klart med på idén och sprang genast ner i källaren för att hämta upp våra 4 flyttkartonger med julsaker + att det tydligen hade blivit en till kartong sedan förra året. Han gillade tanken på att minska ner på antal kartonger. Hmmmm visst rensade jag lite men mest tyckte jag att det var roligt att titta på alla saker, man glömmer ju vad man har. Men en stor papperspåse blev det ändå som jag rensade ut, de sakerna tänkte jag skänka till någon loppis.

Jag har försökt ha ett system över mina kartonger med julsaker för att det skall vara lättare att hitta. Och så man slipper ta upp alla kartonger.

* Kartong 1 = "Adventssaker" - innehåller bl a glöggmuggar, adventsstjärnor och hyacintkrukor. I den brukar jag också lägga en lapp om det är något som jag måste köpa.

* Kartong 2 = "Julsaker" - innehåller tomtar, pynt och julstrumpor.

* Kartong 3 = "Julgranspynt" - allt till granen.

* Kartong 4 = "Julsaker som inte används" - bl a broderade bonader och virkade dukar som mormor har gjort. Det är saker som jag inte vill ha uppe men inte har hjärta att slänga.

* Bananlåda 5: Julgransfot och krukor.

2 Comments:

Blogger Malin Elisabeth Palm said...

Gillar din blogg! Kul med fler jultokiga människor därute! På tal om ordning och reda så köpte jag en kanonbra förvaringslåda för julgranskulor på Smartasaker.se häromdagen. Jättebra om man älskar julgranskulor som jag!

21:36  
Blogger Mimmi said...

Mala: Kul att du gillar bloggen och jultokiga:)!! Bättre förvaring till mina julgranskulor skulle jag också behöva, bra tips.

11:41  

Skicka en kommentar

<< Home