22 november 2006

Chokladkalender


I dag på jobbet fick vi 4 chokladkalendrar från en kund. De andra kollegorna öppnade sina och hällde upp i en skål i fikarummet. För en gångs skull var det riktigt god choklad i (ja, jag smakade på deras). Jag var alltså den enda som ville spara min tills december och öppna en lucka per dag. Det kommer förmodligen att bli den första kalendern som jag inte öppnar i förväg, om jag nu kan vara vuxen nog att hålla mig. När jag var liten så öppnade jag alltid alla mina kalendrar i förväg (och kikade på en och annan julklapp). Förutom fina glitterkalendrar som jag och min syster fick varje år av vår mamma så minns jag att jag fick en tuggummikalender ett år, fylld med shake, dance, funny och chock.

Etiketter:

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tuggummikalendern kommer jag ihåg, den var riktigt skoj! :) Vilken nostalgi det blev nu. *skrattar* Hejar på att du lyckas hålla fingrarna ifrån din chokladkalender, men jag förstår att det kan vara svårt.

22:24  
Anonymous Anonym said...

Hmm... Finns den där tuggummikalendern fortfarande? Den var ju riktigt bra minns jag. Förresten, finns de tuggummityperna kvar öht?

08:35  
Blogger Mimmi said...

Nina: Ja visst blir man lite nostalgisk! Jag skall verkligen försöka hålla mig och inte öppna luckorna i förväg...hur svårt kan det vara:)

Ehud: Jag vet faktiskt inte om det fortfarande finns tuggummikalendrar, men smakerna finns kvar. Däremot vet jag inte om de fortfarande kostar 50 öre som de gjorde när jag var liten.

10:09  
Anonymous Anonym said...

Smart drag att smaka på deras!
Det brukar ju som sagt inte vara speciellt god choklad i kalendrarna, utan mest en grå brun bäst före bit som kleggar fast i gommen, blä!!! Konstigt nog så hör dom ändå till på nåt sätt...
Smarties har gjort en mega kalender för typ en hundring och där är det förutom choklad små överraskningar (leksaker=) i också, det vore kanske nåt?!
Kidsen suktar i alla fall efter dessa varje gång i affären.
På tal om glitterkalendrar..
Kommer ihåg att det ALLTID var en viss lillasyster som fick den finaste! Morrrrrr...

10:14  
Anonymous Anonym said...

B-B och M fick alltid vackra kalendrar. En fick tomtar och en fick i regel många söta djur + alltid mycket glitter.Tycker fortfarande att det är vackert med glitter. Idag har jag köpt glitter body-lotion på Body shop. Den heter cranberry shimmer lotion. Mina barnbarn älskar den också.

19:57  
Blogger Mimmi said...

Kada h: Adventskalendern från Smarties har jag inte sett. Jasså lillasyrran fick den finaste, schysst!!Är det inte alltid så att man tycker att den andra får den finaste.

Mutter: Jag tycker också att det är fint med glitter.

10:02  
Anonymous Anonym said...

Jag har fått 4 st kalendrar med choklad i fast igår när jag var hoss farmor o farfar kunde jag inte hålla mig så jag tog nästa dagens lucka!!!
den var goooood!!!

11:38  
Blogger Mimmi said...

B-nos: Hi, hi kan tänka mig att du blev lite för godissugen din lilla godisgris!! Så brukade jag också göra. Sedan försökte jag stänga till luckan så att det inte syntes.

16:33  
Anonymous Anonym said...

Hi, hi... Försökte en gång förklara fenomenet tuggummikalender för min mamma och berättade om en kompis som trots allt inte tyckte de var så bra "för det skulle ju va olika tuggummin varje dag, men nu har hon fått Chock flera gånger!!"
Kan fortfarande minnas mammas reaktion när hon förfasades över dagens ungdom som tyckte det var en chock-upplevelse med flera lika tuggummin... =)

13:14  
Blogger Mimmi said...

Missbubbles: Ha, ha vad kul! Din mamma måste ju tyckt din kompis var jättekonstig;)

10:10  

Skicka en kommentar

<< Home