11 december 2006

Det årliga julpysslet


Ikväll skall vi julpyssla hemma hos S, det är en jättemysig tradition som vi har haft sedan vi gick på gymnasiet. Jag funderar på att göra julklappsetiketter med stämplar mm, men då måste jag iväg och köpa en värmepistol innan pysslet. Just nu känns inte det så lockande i regnet...men vi får se. Annars är det knytkalas så alla tar med sig pysselmaterial som man kan använda.

Första året som J var med så imponerade han stort med att stå och färga ett par kalsonger röda för att sedan sy fast en vit boa som kant, det blev ett par riktiga julkallingar!!
Sedan dess har han bara gjort något enstaka gästspel då och då men det har mest blivit apelsiner med nejlikor. Jag tror att han lever på gamla meriter.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänka sig att du har en sån kreativ man, en designer en riktig "trendnisse". En helt underbar kallsing. J måste ta upp beställning. Min P-P tog fel handduk då han skulle iväg till Skatås och stavgå + basta med sitt pensionärsgäng. Han tog min lilla fina Julbockshandduk som jag köpte förra året. Den var då vit, men han tvättade den med övriga mörka kläder så den blev gråblåsvart. Hans förklaring var att han tog första bästa lilla handduk för att sitta på i bastun. Tur att det var en bock på !!!! Hi, hi, ho, ho

20:51  
Anonymous Anonym said...

Ha, ha, ha...
Snyggt jobbat J!!!

13:29  
Blogger Mimmi said...

Mutter: Jag skall höra med honom om han vill ta upp beställningar.

Kada h: Visst är de snygga!?

19:02  
Anonymous Anonym said...

Julfräcka! Fast en gång om året skulle räcka för mig att se min make i dylika...

En eloge till J för att han VÅGAR pyssla!!!

22:49  

Skicka en kommentar

<< Home