08 december 2006

Äntligen!

Idag släpps den nya spelkonsolen Nintendo Wii, den är ju bara så snygg. Och de nya kontrollerna verkar vara hur coola som helst. Spelet skapar helt klart ett habegär. När jag pluggade på Handels så hade vi en gästföreläsare från Japan som berättade att Nintendo betyder något i stil med "vägen till lycka". Visst är det härligt att man alltid kommer ihåg det viktigaste från föreläsningarna:)

Synd bara att inte Nintendo släpper mitt favoritspel MarioKart samtidigt (eller ens har någon plan på att göra det). Jag vill inte spela tråkiga strategispel som Zelda. Jag vill vara Paratroopa eller Baby Mario och köra runt på roliga banor. Jag vill åka på weekends till Småland och köra MarioKart tills man drömmer om svampar och Mariohundar. Så snälla tomten ge mig ett Wii till jul med ett specialtillverkat MarioKart!

Trots att Nintendo har misslyckats med vilka spel de skall lansera, trots att jag aldrig har spelat Wii eller ens sätt det i verkligheten får det 5 snögubbar av 5 möjliga i betyg!

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Amiechan said...

Tips: Du kan spela GameCube-spel på Wii:n också. Så ska du ändå köpa en Wii kan du faktiskt spela Mario Kart på Wii:n. Om du nu inte vill komma billigare undan och köpa en GameCube för typ 800kr...

12:05  
Anonymous Anonym said...

Är det sant? Det blir en Wii direkt!!!

14:58  
Blogger Mimmi said...

Amiechad: Det är toppen att man kan spela sina gamla GameCube-spel på Wii, men det tråkiga är att man då måste ha de gamla kontrollerna (alltså inte de där nya coola trådlösa). Så har i alla fall jag fattat det.

Ehud: Hoppas att du hittar ett. En vän berättade att han blev erbjuden 2000kr extra för sitt av en man utanför butiken i fredags.

17:59  
Anonymous Anonym said...

Öhh.. Zelda strategi? Nej det är verkligen så långt ifrån man kan komma. Zelda är ett rpg, yttra dig inte när du inte har fakta.

10:36  
Anonymous Anonym said...

Trillade in via aftonbladet, o vill bara konstantera att Wii ska jag ha! Dock till VÅREN, habegäret får växa mera. Nintendo har jag varit trogen sen jag var 8 år (nu är man 31) och.... man blir aldrig för gammal för spel. Därmedbasta! //Ylle

10:18  
Blogger Mimmi said...

Ylle: Nix, jag tror inte heller att man blir för gammal för spel:). Jag skulle inte kunna tänka mig något annat tv-spel än Nintendo, jag gillar Mario och gänget.

10:43  
Anonymous Anonym said...

rpg ??? Whatever, Zelda suger tycker jag med! Kalla det vad som helst men det är sorgligt att Nintendo stödjer sån skit.

14:19  

Skicka en kommentar

<< Home