04 december 2006

Juleskum


Jag älskar verkligen juleskum från Cloetta. Det är lite konstigt för i vanliga fall är jag inte så förtjust i skumgodis. Jag brukar alltid bli barnsligt glad när jag ser de första skumtomtarna. Speciellt goda är de lite större julenissarna som finns på Pressbyrån för 5 kr.

Jag trodde att jag kunde äta obegränsat med juleskum utan att tröttna. Men när jag fick en hel låda av K och A med 120 st (720g) så märkte jag att efter ca en halv låda så behövde även jag en paus från tomtarna. (En vanlig påse med juleskum innehåller 100g).

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

HOHOHO
Dessa skumgodisar är supergoda! Tomtemor nickar och säger dom är Julens bästa godis!

Tomtenissarna föredrar dock Tomtemors pepparkakor, och det är ju inte så konstigt med tanke på den ljuvliga doften som just nu kommer från köket!

Alla vi som älskar Julen älskar din Julblogg! Tomtemor hälsar!

HOHOHO

11:28  
Blogger Emanuel said...

men vad är grejen med det mjöliga på tomten? Det är lätt att få det där mjölet på kläderna och så blir det skumma (ja, jag är från Göteborg!) fläckar!

12:07  
Anonymous Anonym said...

Håller med, tomteskum är det godaste som finns!

13:29  
Anonymous Anonym said...

Hej hej, här kommer en hälsning från en jultokig 18-åring som läst alla dina blogginlägg om julen.. det låter så mysigt! och snart är julen här! Äntligen...

15:35  
Anonymous Anonym said...

Trötter said...
Hej Mimmi! Har svårt att följa med i din glädje inför julen. Har precis kommit hem från sjukhuset med en bruten högerarm och en bruten vänster ankel. Halkolycka på cykel! Har hyrt in städhjälp inför julen & hon är verkligen en ängel men det är alldeles för mycket kvar att göra inför julen när alla ungarna (3) kommer hem. Ge mig massor av tips, om du har några, på hur jag förenklar julmat + bakning utan att något viktigt försvinner. Obs! Kan inte få hjälp av barnen, de bor utomlands allesammans och min älskade gubbe jobbar övertid nu inför jul! Alla vettiga tips tas emot med glädje & har du & alla läsarna tillräckligt många så kanske det blir en skön jul i alla fall!
Ha det gott i julstöket
Trötter

16:32  
Blogger JULIEK said...

For en herlig blogg du har : )

23:02  
Blogger Mimmi said...

Jultomten: Åhh det låter härligt med doften av nybakade pepparkakor.

Emanuel: Är inte det lite av grejen, de skall vara mjöliga och omöjliga att äta utan att bli helt vit.

Annicab: Visst är de supergoda...men som sagt vi har tagit en paus jag och tomtarna.

Tomtenissa: Kul att du har hittat hit!

Trötter: Oj, stackars dig!! Vad gulligt att du har fått hjälp med städningen i alla fall. Det viktiga är väl att man umgås och att man njuter av att vara ledig. Man behöver ju faktiskt inte göra all mat själv, det finns ju faktiskt ganska mycket julmat som man kan köpa färdig: köttbullar, prinskorvar, julkorv, rödbetssallad, rulle, gravad/rökt lax, rödkål, vörtbröd, färdig julskinka som man bara griljerar och fiskbilen brukar ha goda sillinläggningar mm. Lycka till!

11:16  

Skicka en kommentar

<< Home