01 december 2006

Julkalendern

Årets julkalender, Lasse-Majas detektivbyrå handlar om kompisarna Lasse och Maja som har startat en detektivbyrå för att lösa mystiska fall. Lasse och Maja är tio år och bor i staden Valleby. Deras första fall blir att lösa rånet på Café Marsaan.

Jag såg det första avsnittet imorse och tror att barn kommer att gilla den. Den hade mycket jul- och mysstämning, men den var helt klart bara riktad till barn. Det finns en lång rad med kända namn bland skådespelarna bl a Johan Ulveson, Pia Johansson, Johan Rheborg, Rachel Molin, Peter Dalle och Amy Diamond.

Jag ger årets julkalender 4 snögubbar av 5 möjliga.

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag och isa har kollat på 2 avsnitt det är kuligt och lite spännande

ps älskar lille B

11:28  
Blogger Mimmi said...

Isa and B-nos: Vad roligt att ni tyckte om den. Jag gillade att det var så juligt. Alla älskar väl lille B;)

12:07  
Anonymous Anonym said...

Jag kan faktiskt inte hålla med helt om att den bara är riktad till barn! Jämfört med åren innan, de senaste fyra-fem åren till och med, så är den här mycket mer inställd på att passa flera åldersgrupper. Jag är 18 år, och jag tycker att den är jättebra!

11:16  
Blogger Mimmi said...

Cecilia: Håller med om att det kanske var lite fel att skriva att den bara var riktad till barn eftersom jag själv är 31år och gav den 4 av 5 i betyg :).

11:40  
Anonymous Anonym said...

Den roligaste julkalendern hittar man dock på www.brodernakatz.se

18:38  

Skicka en kommentar

<< Home