23 november 2006

Julmarknad på Tjolöholms slott 23-26 november


Julmarknaden på Tjolöholms slott börjar idag och har öppet fram tills på söndag. Jag har varit där flera gånger tidigare men nu var det några år sedan. Som vanligt på julmarknader så finns det mycket fult, hemslöjdade tomtar, halmarbeten, smidesgrejer mm, men det finns också några godbitar. Det roliga med Tjolöholm är att själva slottet är så himla mysigt, de brukar inte ha så många utställare där uppe men det är helt klart värt att gå runt och kika. Jag har lurat med J, så i kväll skall det drickas glögg och äta brända mandlar.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är alltid lika mysigt på Tjolöholms slott!
Räknade ut att jag nog varit på deras julmarknad varje år sedan 95!
Det låter ju helt galet...
Speciellt mycket saker har man ju inte köpt heller, nån bock & tomte men annars mest sådant man äter upp. Det finns ju mycket smaskigt där! I går blev det lite brända mandlar, senap, marsipangrisar, färskost och en pepparrot som antagligen precis som alla andra år blir kvar i frysen! =)
Kom på att jag faktiskt köpte en lutfisk också. A mådde illa hela vägen hem i bilen pga den! Fånigt, det som är såå gott!

11:18  
Blogger Mimmi said...

Kada h: Oj varje år sedan -95, det var inte illa. Jag var också lite sugen på att köpa en färsk pepparrot men jag vet med mig att jag inte kommer använda den. Jag förstår inte heller storheten med lutfisk.

15:12  

Skicka en kommentar

<< Home