23 november 2006

Endast tomten är vaken


Nej det är inte bara tomten som är vaken!
Den senaste veckan har jag vaknat kl 03.00 och inte kunnat somna om. Jag brukar fråga J om det är ok att jag tänder och läser och tolkar hans grymtande som ett ja. Även om jag försöker täcka över min lampa och sätta ner den på golvet är skenet lite för starkt.

Lösningen är helt enkelt att önska mig en sådan här boklampa från Teknikmagasinet för 49:- i julklapp (okej den bästa lösningen är ju så klart att somna om:). Enligt beskrivningen är den "perfekt på resan eller i hemmet för att inte störa sin sovande partner". Det låter ju toppen!

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra med en sån lampa!
Själv har jag ett rött lasersvärd ifrån BR-leksaker brevid huvudkudden. Funkar som både "svärd" och ficklampa! :)
Himla bra att ha när man smyger runt nattetid!
Funderar även på att ge ett sådant grönt till A i julklapp, så att jag får ha mitt i fred!
Har noterat att han mer än gärna går runt och svischar med mitt, hi hi..

10:30  
Blogger Mimmi said...

Kada h: Hi, hi bra att ha ett svärd nära till hands när mörkret faller på. Men hemma hos er är det väl mest kids som kommer smygande på natten. Jag kan tänka mig att A gillar att svischa det.

15:39  
Blogger Emanuel said...

Jag har haft en liknande i åratal (en present från min fru) den funkar som en dröm! man kan läsa hela natten utan att störa...

19:15  
Blogger Mimmi said...

Emanuel: Vad bra det låter! Då får den komma med på önskelistan.

15:15  
Anonymous Anonym said...

Hej Mimmi!
Så klart vore det bäst om Du somnade om, men om Du nu inte kan det så är en liten bokläslampa ändå bra. Tycker ändå att den där Du har på bild ser lite vinglig ut och har sett bättre i lampaffärer. Det är som en plexiplatta med ljus i som man liksom för över sidan vartefter man läser. Finns i tre olika storlekar och så klart lite dyrare än teknikmagasinet. Men design är inte att förringa! Hoppas Du får många härliga bösker att läsa!

12:53  
Anonymous Anonym said...

...å så hoppas vi att jag får en liten spellcheck i julklapp...

12:55  
Blogger Mimmi said...

Mållan: Den där varianten som du beskriver låter ju ännu bättre. Får nog sätta upp en sådan på min önskelista istället.

15:23  

Skicka en kommentar

<< Home