27 november 2006

Julblommor

Julstjärnor, amaryllis och massor av hyacinter är ett måste till jul. Lagom till första advent brukar jag köpa julstjärnor. Förr brukar jag alltid ha röda men de senaste åren har jag kommit på att jag tycker att de vita är finast.

I helgen fick jag en röd amaryllis av mina svärföräldrar, klassiskt och juligt.

Min favorit bland julblommorna är nog ändå hyacinten eftersom de doftar så gott. Tydligen skall de vita dofta svagast, de lila och rosa medel och de blåa starkast, kan vara bra att veta.

För några veckor sedan köpte jag tazetter. Jag trodde att de skulle dofta gott. Blommorna är väldigt fina men jag tyckte inte att de doftade speciellt gott. J tyckte att det luktade gammalt kylskåp och det var ju inte riktigt den effekten jag ville ha

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hörde av en vän i helgen som gick att det på svt hade visats några bizarra barnprogram nyligen. Ett om döden som bara det fick barnen att gråta i en hel vecka. Handlade om en fisk som dog och man hade dessutom på ett mycket olustigt sätt (för barnen alltså) klippt in tex att man kan dö av olyckor: En bild på en fisk med en yxa i sig osv...

Men det värsta av allt var att man på ett sjukt sätt avlivade myten med att tomten finns. Man hade sagt (och rätta mig om jag har fel, någon som såg programmet kanske) att tomten är en utklädd människa, väldigt ofta pappan i familjen. Hmmm... Hur skall det gå på julafton i år för alla falska jultomtar?

16:16  

Skicka en kommentar

<< Home