01 december 2006

Ordning och reda


Igår hämtade jag upp min adventslåda från källaren. Jag har försökt ha ett system över mina kartonger med julsaker för att det skall vara lättare att hitta. Och så man slipper ta upp alla kartonger.

* Kartong 1 = "Adventssaker" - innehåller bl a glöggmuggar, adventsstjärnor och hyacintkrukor. I den brukar jag också lägga en lapp om det är något som jag måste köpa. I år måste jag köpa en toppstjärna till granen.

* Kartong 2 = "Julsaker" - innehåller tomtar, pynt och julstrumpor.

* Kartong 3 = "Julgranspynt" - allt till granen.

* Kartong 4 = "Julsaker som inte används" - bl a broderade bonader och virkade dukar som mormor har gjort. Det är saker som jag inte vill ha uppe men inte har hjärta att slänga.

Visst verkar det vara ordning och reda bland mina julsaker, men jag kan inte hitta mina adventsljusstakar. Har för mig att de krånglade förra året så jag slängde väl förmodligen dem. Det får nog bli några fler stjärnor till fönstren istället.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Mikaela said...

Himla bra idé, så ska jag också organisera mina julsaker.

10:07  
Blogger Sofie said...

Vad smart! Jag gillar verkligen julstjärnan från Cosas, om du behöver tips ;) Fin blogg du har =)

12:16  
Blogger Aradil said...

Vilket bra system. Det där med att lägga en lapp i adventslådan om vad som behöver köpas till nästa jul är ju hur smart som helst!

Trevlig 1:a advent!

13:13  
Blogger Mimmi said...

Mikaela, Sofie och Aradil: Ja visst är systemet ganska smart. Att ha en lapp på det som behövs köpas i första lådan är super.
Trevlig advent på er också!

14:51  
Anonymous Anonym said...

hej!! jag ska verkligen sno din ide!!! *skratt* skitbra ide!! jag är annars manisk på att hålla alla saker sorterade och på sin plats men detta hade jag aldrig kommit på!!!
god jul på dig!! / L

12:15  
Blogger Tyskfan said...

Smart tänkt. Men gränsar det inte lite åt American Psycho-/Serial Mom-/Martha Stewart-hållet?

Eller också är jag bara avundsjuk, för jag har INGET system. Och INGET system, kan jag berätta, är ett DÅLIGT system.

(Oftast köper jag nya grejer, för att jag inte hittar allt, och för att jag packat så dåligt att kulorna gått sönder...)

18:24  
Blogger Mimmi said...

Tyskfan: Ha, ha jag känner också att jag är på gränsen!!!

10:20  
Blogger L8 said...

Ojojoj! Jag som tycker att jag är ganska så ordningssam, men här ligger man i lä!
Låter mycket smart! Ska se om jag kommer ihåg det till januari när alla grejer ska bort igen.

20:52  

Skicka en kommentar

<< Home