20 december 2006

Julgodis


Idag tänkte jag göra lite julgodis.

* Knäck - en klassiker och min favorit bland julgodiset.

* Julkola - Jag tänkte prova detta receptet. Man kan smaksätta med lime, kakao eller polkagris.

* Tinas Wienernougat – god och väldigt enkel att göra.

* Ischoklad - superenkelt att göra, men inte min favorit.

* Tryffel - Jag vet att jag gjorde goda tryfflar ett år men hittar inte receptet. Men det finns många olika recept och varianter på smaksättningar.

* Mintkyssar

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gör alltid den där tinas wienernougat....så himla smidig och god! Julgodis är mysigt att göra!

22:35  
Anonymous Anonym said...

Julgodis...alltid lika roligt att fundera ut vad man ska göra, står för julgodis baket, sen blir man så trött på det hela när man gör det och för att inte tala om, frakta det tunga godiset på tåg! Är något frustrerad, har de senaste dagarna stått i choklad och kolor, har nog slagit in över 200 kolor i fyra olika smaker: lakrits, mörk choklad, saffran och lime, i cellofan.

Men kolor, tryffel och marsipan, knäck måste ändå vara det godaste julgodiset som finns, vilket jag alltid gör hos mina föräldrar då jag aldrig verkar lyckas med det hemma hos mig. Ska testa göra en liten sats med chokladknäck i år, hoppas det blir bra. Hoppas ditt godiset blev bra.

07:03  
Blogger Mimmi said...

Alexandra pepin: Jaa, visst är det mysigt att göra julgodis (och gott). Wienernougaten är en höjdare.

Carolina: Hjälp vad många, jag som inte orkade slå in de kolorna som jag gjorde igår.

14:54  

Skicka en kommentar

<< Home