15 december 2006

Julgran

Visst är det himla mysigt med julgran! Jag har alltid haft gran hemma, men förra året så tyckte vi inte att vi hann med det och att det var onödigt eftersom vi ändå inte skulle vara hemma så mycket. Big mistake, jag saknade verkligen den.

Så i år blir det gran igen. Vi skall försöka hinna med att köpa en idag. En vanlig gran doftar ju så himla gott men jag är lite smått förtjust i ädelgranar för de är så fina...hmmm svårt beslut.

Brukar ni ha julgran hemma hos er och i så fall är det en vanlig eller en ädelgran?

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Aradil said...

Hemma har vi ingen gran eftersom vi ändå inte har firat jul hemma och tillsammans. I år ska vi fira hos min mor och far. När jag var liten brukade vi hugga två granar en liten och en stor. Senare blev det plastgran, men i år har de huggit en riktig igen - jippie!

21:30  
Anonymous Anonym said...

Tycker helt klart att man får det rätta "Disney-stuket" med ädelgran!
De doftar kanske inte lika mycket gran men är oftast vackrare!

Fast vi får oftast problem med ljusslingan som inte riktigt räcker till, både för att granen är större och för att det brukar vara längre mellanrum mellan grenarna. Men i år kommer det förhoppningsvis att funka bättre eftersom jag köpt en slinga som innehåller 24 ljus istället för 16.

Ha, ha, ha...vilka problem man kan ha va?!

22:53  
Blogger Mimmi said...

Aradil: Vilken rolig tradition att hugga sin egen gran.

Kada h: Det lutar mot en ädelgran med disney-känsla hemma hos oss också. Ha, ha...stora problem!

10:14  

Skicka en kommentar

<< Home