13 december 2006

Bästa jullåten?!

Kommer ni ihåg låten Last Christmas med Wham? På julpysslet pratade vi om jullåtar, E som är ett antal år yngre än vi andra hade sett videon till Last Christmas och berättade att hon höll på att skratta ihjäl sig. Men jag och S konstaterade att om man såg ut som George Michael gjorde i den videon då, så var man riktigt het!! Man tyckte ju han var jättesnygg.

Jag vet inte om jag tycker att det är den bästa jullåten, men jag gillar verkligen den. Jag minns att jag älskade videon och jag har massa minnen från när jag dansade tryckare till den på lussediscot!

Här kan ni se videon

Vilken är din favorit bland jullåtarna?

Etiketter:

13 Comments:

Blogger Lisa and Anders said...

Håller med dig, har för mig att jag tyckte videon var grymt romantisk och George Michael var ju på samma snyggskala som Luka Macahan och Don Johnson.

15:10  
Anonymous Anonym said...

Helt klart, Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You. Den hittas bl.a. här: www.youtube.com/watch?v=oSL-kmKzCPU

15:10  
Anonymous Anonym said...

Nix låt julen för kunna frid jorden svensk översättning av Lennon gamla klassika eller koppången

15:55  
Blogger Mimmi said...

Barbara Buzz: Åhhhhh Luke Macahan, han var absolut på samma snyggskala!!

Jenny: Den är inte heller helt dum! Det är nog den enda låten av Mariah Carey som jag gillar.

15:58  
Blogger Blancaflor said...

Klart han var snygg...även om jag faktiskt föredrog den mörke (Andrew Ridgley?)

Av jullatarna gillar jag bäst Band Aid's Do they know it's christmas.

Men bland de mer klassiska sangerna är Gläns över sjö och strand och Det stralar en stjärna favoriter.

18:19  
Blogger Aradil said...

Last Christmas är ju himla mysig och videon kunde man ju se hur många gånger som helst *nostalgisk*

En av mina absoluta favoriter är Fairytale of New York :)

21:16  
Anonymous Anonym said...

Hej hopp, tänkte lämna ett litet avtryck innan jag swishar förbi... George Michael var en stor idol och tryckare har jag oxå dansat till den :) Fast numer är nog O Helga Natt en julfavorit - tänk vad man kan ändra sig?!

22:11  
Blogger Mimmi said...

Blancaflor: Åhh jag gillar också Band Aid´s låt.

Aradil: Håller med dig om att man blir väldigt nostalgisk när man ser videon eller hör låten.


Zassi: Visst är det så att man har ändrat smak med åren, jag gillar också de klassiska julsångerna som tex Det strålar en stjärna.

09:48  
Anonymous Anonym said...

The Pogues Feat. Kirsty Maccoll - Fairytale of New York! Förmodligen bland dom bästa någonsin !

11:28  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar också last christmas, All I want for christmas is you och Fairytale of New York.
Det finns så många bra jullåtar, så det är svårt att välja, men till favoriterna hör Driving home for christmas (Chris Rea), Misteltoe and wine (Cliff Richard)
och svenska låtar som Tänd ett ljus och Juligen men även klassiker som "Betlehems stjärna/Gläns över sjö och strand" och "Nu tändas tusen juleljus".

16:19  
Anonymous Anonym said...

Last Christmas/WHAM! samt All I Want For Christmas Is You/Mariah Carey är mina julstämningslåtar, då de är överallt, då är det jul! Men jag gillar de flesta julsånger/låtar. Mvh SuN *ü*

22:23  
Blogger Mimmi said...

Nu har man ju hunni lyssna på en del jullåtar och jag måste nog säga att jag gillar de flesta!

09:06  
Anonymous Anonym said...

mycket intiresno, tack

04:49  

Skicka en kommentar

<< Home