15 december 2006

Dagens höjdpunkt - Mimmis jul i P3!

I veckan ringde de från redaktionen på Lantz i P3 och ville ha med mig i fredagens program som skulle vara lite jul- och pysselinspirerat (+ lite seriöst i form av finansminister Anders Borg).

Jättekul såklart, men en aning pirrigt!!! Jag har inte bestämt mig för om jag skall lyssna på programmet eller om jag skall låta bli. Hi, hi risken är stor att jag kommer skämmas ihjäl! Men det bästa var att eftersom jag fortfarande är förkyld och hes så sa min syster att om hon inte visste att det var jag så skulle hon inte känt igen min röst.

Jag lyssnar alltid på Lantz i P3 och brukar skratta högt på jobbet, speciellt när Josefin Crafoord är bisittare. Kombinationen Annika Lantz och Josefin Crafoord kan ibland bli sjukt rolig.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tyckte inte att du skämde ut släkten nämnvärt och det är ju det viktigaste! ;)

Så klart att du ska lyssna på det!!!

"Filt"snubben som var med hade ju ingen vidare koll på pistolerna..
Vi erfarna embossare vet ju att det är varmluftspistol och INGET annat man ska ha! Ha!

23:02  
Anonymous Anonym said...

Missade detta...

20:50  
Blogger JULIEK said...

Så roligt da : )

08:26  
Anonymous Anonym said...

Jag hörde det. Mycket bra! Annika o Josefine tycker jag oxå är den bästa kombinationen. Det var länge sen jag hörde dem nu.

01:22  
Anonymous Anonym said...

Jag råkade höra Lantz på rätt dag, annars hade jag ju aldrig hittat dej!?! Du lät som en trevlig person & klok är du ju oxå; Adventslådan är en jättebra idé, själv började jag med den för några år sedan, men folk tycker att det är konstigt, jag tycker det är praktiskt! Advent, elljusstakar, ljushållare & porslinsgrejer, julböcker & pappersdekoration, julgranspynt samt en låda för övrigt. Många lådor blir det, men de måste ju inte vara stora.

& vid julgransplundringen: Fundera om Ni ska spara allt, kanske skänker inte alla saker Er glädje?

Stoppa bortsorterade julgrejer i en egen låda som Ni skänker bort i oktober/november! Kanske Erikshjälpen/Myrorna/Röda Korset? Då kan dessa bortsorterade julgrejer få glädja någon annan som dessutom ger pengar till välgörenhet (& Du kan lungt köpa några nya, söta tomtar i december)!

Julhälsningar SuN *ü*

22:15  
Blogger Mimmi said...

Hi, hi fler kloka personer som förstår systemet, kul!

09:03  

Skicka en kommentar

<< Home