14 december 2006

Mormors julkorv


Min mormor har i alla år gjort hemlagad Värmländsk potatiskorv till jul. De senaste åren har hon tyvärr inte orkat. Min syster har länge tyckt att hon och jag skall ta vid traditionen, men jag har mest skrattat åt henne. Det fick jag helt klart äta upp på min möhippa förra året (en superrolig möhippa helt i julens tecken!). Jag fick göra korv på min mormors gamla maskin. Hi, hi det visade sig att det var hur kul som helst och den blev riktigt god......tänka sig att storasyster hade rätt.

Så senare idag är det dags för korvstoppning hemma hos mig. Mina 3 söta syskonbarn skall vara med också! Tyvärr har vi inte hittat mormors gamla recept utan det blir en mix av lite olika recept.

Etiketter:

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja ha så du ska låt snoriga små ungar vara med

08:56  
Anonymous Anonym said...

Tips till Vad är grejen-bloggen: Vad är grejen med ul!

10:42  
Anonymous Anonym said...

tips tillbaka unicum vad är grejen Unicum!
läsa lucia inlägget på samma blogg!
tycker faaktiskt man skall välja sin ord i en blogg .
stick Unicum

10:50  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:20  
Anonymous Anonym said...

Jag kan garantera att det inte kommer att vara några snoriga syskonbarn där inte!
Matlagning och snor hör definitivt inte ihop!

Mimmi: Storasystrar har ALLTID rätt!!! ;)

11:46  
Blogger Mimmi said...

Kada h: Ha, ha kan det verkligen stämma....jag trodde att lillasyster alltid fick sin vilja igenom.

14:44  
Anonymous Anonym said...

tycker gott du kan ta bort unicums såkallade påhopp hade han inte skrivt som han skrivt,så hade jag inte svart honom/henne som jag gjort.

16:29  
Anonymous Anonym said...

tycker ännu att uincum tänk dig för vad du skriver.

16:31  
Anonymous Anonym said...

Min dotter gjorde egen korv av lammfärs, men jag är för lat...

23:13  
Blogger Mimmi said...

Hannele: Det är ju perfekt då slipper ju du;)

09:03  
Anonymous Anonym said...

Kolla, någon annan som gör värmlandskorv på en orange hushållsmaskin från Bosch! Det gör jag och min mamma varje år.

12:34  
Blogger Mimmi said...

Pernilla: Va kul, härligt med traditioner. Lustigt att ni också har den orangea hushållsmaskinen.

13:33  

Skicka en kommentar

<< Home