14 december 2006

Glöggsnacks

Igår hade vi middag hemma och eftersom det var Lucia blev det glögg innan maten. Jag testade och rosta nötter som snacks till glöggen och de blev riktigt goda.

Jag hade skållade mandlar, cashewnötter, jordnötter och solroskärnor i en form, ringlade på lite rapsolja, finhackad chili och havssalt. Jag tror jag hade inne dem i ugnen i ca 10 minuter eller tills de fått lite färg. Nötterna var godast när de fortfarande var lite ljumna.

De flesta hade solroskärnorna som favorit eftersom de hade dragit åt sig mest olja, chili och salt.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Takk for tipset. Hørtes jættegodt ut. Måste kommentere som annonym her, det er problem med å få kommenteret på de fleste bloggene nu, tyværr.
Julie K

08:01  
Blogger Mimmi said...

Julie K: Det blev några över som jag la i en burk med lock. De gick åt när mina syskonbarn (9 och 11år) var här igår, slurp sa det....så tydligen gillar även barn dem. Ha en bra helg! /Mimmi

09:02  

Skicka en kommentar

<< Home