15 november 2007

Jul på Liseberg


Imorgon öppnar Liseberg sin julmarknad. Under julen är parken upplyst med nästan 5 miljoner juleljus, inte undra på att det är hög mysfaktor!! Även i år kan man åka paddan från Kungsportsplatsen ända in till marknadsområdet. Under båtturen serveras glögg och pepparkakor och dessutom spelas det julmusik.

En del av åkattraktionerna på Liseberg är öppna, man kan åka skridskor och barnen kan åka skidor i en liten skidbacke. Det finns också massor av bodar med ett 80-tal olika försäljare, som det alltid finns på julmarknader.

Om man gillar att sjunga julsånger så kan man göra det på söndagar med Lotta Engberg på Stora Scenen (en form av allsång på Skansen). De har gästartister och först ut är Charlotte Perrelli. Programmet hittar ni här.

Man får inte missa att ta en drink på Isbaren, där man får drinken i isglas. Isbaren är ett sammarbete mellan Liseberg och Icehotel i Jukkasjärvi. Allt inne i baren är såklart byggt av is och det ser riktigt coolt ut med den blåaktiga isen. Som tur är får man ta på sig en igloo-kappa med tillhörande drinkvante för att klara minusgraderna.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle verkligen vilja besöka framförallt ishotellet, men också baren på Liseberg. Trist nog så har det alltid varit så mycket folk där så man har inte orkat vänta på att få komma in. Kanske iår. ha det bra!

22:28  
Anonymous Anonym said...

Dit ska jag i början av december, ska bli sååå mysigt!! :)

09:57  
Anonymous Anonym said...

Isbaren har jag inte besökt.

22:10  
Anonymous Anonym said...

Vi åkte julpaddan förra året! Det var jättemysigt, kan verkligen rekommendera! Ha det bra.

15:19  
Blogger Mimmi said...

Anne: Jag tror tricket är att ringa och boka i förväg om man vill till isbaren!!

Helén: Tänkte också gå dit i december, skall bli jättemysigt.

Hanneles Jul: Då måste du ta dig dit....men som sagt, boka innan.

Nilla: Jag åkte julpaddan för 2 år sedan (på min roliga möhippa som hade jultema, såklart!!) och jag tyckte också det var jättemysigt.

11:01  

Skicka en kommentar

<< Home