14 november 2010

Paketkalender


För två år sedan köpte jag en jättefin paketkalender från SIA (den stora råttan som hänger på dörren) tyvärr syns den lite dåligt på den här bilden men jag får fota vår när den kommer upp.

Det är ju lite pyssel med en paketkalender, det får ju inte vara för dyra saker men samtidigt vill man ju att det skall vara lite bra saker också. Jag har köpt på mig en hel del och tror att det kommer räcka till alla dagarna. Ebba vill att Sigge skall få paket varannan dag men han är ju lite för liten för att man skall kunna köpa några vettiga saker till honom. Men nu har jag och Ebba slagit in 2 nappar och 3 badankor som han skall få.

Tips på paket:
Hårspännen/hårsnoddar/diadem
Badleksaker
Trosor/strumpor
Pepparkaksformar (förra året fick Ebba Mumin och Pippi och i år har jag köpt Mamma Mu)
Hårborste
Pixiböcker
Pennor
Målar- eller pysselböcker
Klistermärken
Reflex
Godis (lördag)
Lera
Badskum
Lego (små paket eller dela upp)

En annan variant är ju att istället för paket ibland skriva lappar typ
”idag skall vi åka till simhallen och bada”
”idag skall vi baka pepparkakor”