21 december 2006

Juldofter


Vissa dofter förknippar man med julen som hyacinter, glögg, knäck, nejlikor mm. Igår tvättade J och sprang fram och tillbaka till tvättstugan hela kvällen. Varje gång han kom in i vår hall tyckte han att det var en ny doft i lägenheten.

- hyacint och grandoft
- pasta med bacon
- bränd stämpeldyna och embossingpulver
- hyacint
- clementiner
- kola

Jag har min kola i frysen och eftersom jag inte orkade klippa den i bitar och slå in i papper igår skar jag den bara i mindre bitar. När den är så kall är den svår att dela. Hmmmm undra om jag kan ta min värmepistol och tina den lite först....bara en tanke! Jag förstår inte hur jag har klarat mig utan en värmepistol förut.

Ikväll blir det glögg med julinspirerad plockmat (som det stod på inbjudan) hos Emanuel, kul!!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag undrar över kolan, vad ska man ha för papper när man slår in den? Finns det något speciellt som är lätt att slå in i och som sitter kvar på kolan utan att ramla av?

21:10  
Anonymous Anonym said...

Man kanske kan använda mikron när det blir så?

Ja jag vet i alla fall inget papper som inte faller av, jag vet inte hur de gör på de fina bilderna. Själv använder jag cellofan som klipps i lagom stora bitar och så slår jag in alla kolor som ett litet paket och avslutar med en tejpbit. Efter flera år att göra på detta vis har jag blivit ganska snabb på att slå, men att mäta ut fyrkanter, då alla mina kolabitar är någurlunda lika stora, och att sedan klippa dem - otroligt tråkigt!

08:08  
Blogger Mimmi said...

Emma: Bra fråga. Jag tycker alltid att pappret trillar av kolan så jag vill gärna ha tips också. Jag brukar ta tejp eller snurra ihop dem på bägge sidorna.

Carolina: Japp micron vore ett smidigt alternativ till värmepistolen, men jag har faktiskt ingen! En vän till mig brukar alltid sucka när jag säger att jag inte behöver micro men nu verkar det som jag har hittat ett användningsområde. Det står faktiskt micro på önskelistan. Hoppas att hon inte ser detta:)

08:58  

Skicka en kommentar

<< Home