22 december 2006

Mimmis TV-jul

Jag har kollat igenom tv-bilagan lite snabbt för att se vad som visas under julhelgen. Det känns som om alla kanaler har satsat på filmer och det finns en hel del tecknade program på morgnarna för barn.

Men vart är Beatrix Potters värld, eller vad den nu heter, det är ju en klassiker som svt brukar visa innan jul.

Här nedan kommer ett urval av helgens program:
23 december
19.35 Bingolottos uppsittarkväll (tv4) – Varför har inte svt någon uppesittarkväll längre för oss som absolut inte vill sitta och kolla på Bingolotto. Ja, ja vi brukar väl ändå bara ha på det i bakgrunden när vi lagar mat och fixar så det kanske inte spelar så stor roll.

Julafton

På julafton tittar jag (som så många andra) på två tv-program.
15.00 Kalle Anka (svt) – det går ju inte att missa!
19.00 Karl-Bertil Jonssons julafton (svt) – går heller inte att missa!

För de som vill kolla på mer tv på julafton kommer bla följande:
20.30 Nordisk julkonsert med bla Peter Jöback (svt) – för den som gillar julmusik
19.30 Monsters Inc (svt) – animerad film som har fått bra kritik.
20.00 Sagan om ringen (tv4) – den första delen av trilogin, den andra visas på juldagen och den sista på annandagen.

Juldagen:
19.00 Harry Potter och hemligheternas kammare (tv3) - för alla Harry Potter fans
20.00 Jönssonligan och den svarta diamanten – sorry J vi är bortbjudna på middag.
20.00 Sagan om de två tornen (tv4) – lika bra som 1:an.
21.00 Seriestart för Snapphanarna (svt)– svensk dramaserie

Annandag jul:
12.55 Fanny och Alexander (svt) – svensk klassiker.
14.25 Göta kanal eller vem drog ur proppen (svt) – ännu en klassiker.
20.00 Sagan om konungens återkomst (tv4) – den sista spännande delen för er som följt de andra.
20.00 Jönssonligans största kupp – sorry J, vi kommer inte hinna hem i tid.
21.00 Snapphanarna (svt)- om den nu var något att se. Den sista delen visas imorgon.

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är härligt kul att läsa din julblogg!
T.o.m roligare än julen själv!
Men har du inte missat "Kan du vissla Johanna" på julafton?
Tack ändå!
H
(som i sin tur inte missar "Grinchen" ikväll)

14:51  
Blogger Mimmi said...

OOopps råkade jag missa "Kan du vissla Johanna" :), jag vet inte varför men jag har aldrig gillat den! Då får du ha en mysig kväll med Grinchen, själv skall jag nog mysa med George Clooney i Ocean´s eleven.

16:07  
Anonymous Anonym said...

Jaaa Beatrix Potters värld! En klassiker. Den såg jag alltid när jag var mindre, den var så mysig.. julstämning på topp... De ska alltid sluta sända sånt som är bra.

19:48  
Anonymous Anonym said...

Du har missat det allra viktigaste programmet på julafton; kl 10:55 SVT2 när Åbo utlyser Julfred; en gammal sed från 1200-talet. Efter det kan julen börja :)

01:24  
Blogger Mimmi said...

Tomtenissa: Precis, jag och min mormor satt alltid och tittade på den när jag var liten.

Hannele: Kul att alla har så olika traditioner!

18:09  
Blogger Blancaflor said...

Jag trodde Beatrix Potters värld brukade sändas runt nyar?? Men jag kan minnas fel.

18:39  
Anonymous Anonym said...

Hej Mimmi
Satt och tittade igenom gamla inlägg. Vill tipsa om att Beatrix Potter släpptes på DVD för en månad sen.

09:55  

Skicka en kommentar

<< Home